Mikko Franssila (Marian sijainen) | mikko.franssila@iki.fi | 050 559 4619 |
Tiina Huttu | kristiina.huttu@helsinki.fi | 050 540 2988 |
Maria Väisänen (korvaa Mikon kun tervehtyy) | mariavaisanen@hotmail.com | 050 381 0307 |
Seuran sihteeri: office@tapionsulka.fi
Seuran puheenjohtaja: jonne.loytomak@terramare.fi
Jos joudutte jostain syystä lopettamaan ryhmässä käymisen, ilmoittakaa asiasta ystävällisesti sekä sihteerille että ohjaajille. Näin voimme täyttää paikan, mikäli ryhmän jonotuslistalle on pelaajia.
Kun tulette hallille, odottakaa vuoroanne käytävätilassa tai reilusti kenttien takana, jotta törmäyksiä kentällä olevien kanssa ei tapahdu. Kentät ovat usein muiden pelaajien tai edellisen ryhmän käytössä, eivätkä pelaajat voi nähdä teitä pelin tai harjoituksen tiimellyksessä.
Tapion Sulka: http://www.tapionsulka.fi
Suomen Sulkapalloliitto: http://www.sulkapallo.fi
Tarvittavat välineet ovat sulkapallomaila, urheiluvaatteet ja vaaleapohjaiset sisäpelikengät. Mailan valinnasta lisätietietoa voi katsoa esimerkiksi TS:n www-sivujen 'Virtuaalivalmentaja' osiosta. Opetushallituksen sulkapallomateriaalin 'Open apu' oppaassa kerrotaan nuorimpien mailoista näin: "Joillakin maahantuojilla on olemassa myös erityisesti pienille lapsille tarkoitettuja sulkapallomailoja eli ns. minimailoja, joissa on normaalia mailaa lyhyempi varsi ja kapeampi kahva pientä kättä varten. Mikäli omat käsityökyvyt riittävät voi myös normaalimittaista mailaa lyhentää varresta ja liimata sen sitten uudestaan kehysosaan kiinni. Tällaista lyhytvartista mailaa kannattaa käyttää ainakin pienimpien lasten (1. ja 2. luokka) kanssa. Tällöin mailan vipuvarren liika pituus ei muodostu esteeksi onnistumisille ja osaamisen tunteelle". Mikäli palloon osuminen tuottaa selviä vaikeuksia parin ensimmäisen harjoituskuukauden jälkeen voi tällaisen mailan kokeilua harkita ja ehkä jopa suositellakin 6-8 vuotiaille.
(Sulkapalloliiton www-sivujen tekniikka osioista)
Yleisotetta eli kämmenotetta käytetään lyönneissä, jotka tapahtuvat mailakäden puolelta (kämmenpuolelta).